Monday, July 8, 2013

Salam Ramadhan 10 Julai 2013

~ Assalamulaikum ~

1 hari lagi...jap je lagi, umat Islam dah nak sambut Ramadhan, ermmm rasa seronok lak tetiba. 

Ini adalah Ramadhan pertama aku sebagai seorang isteri, Alhamdulillah...so far semua berjalan lancar dan terkawal. Harap keadaan ini berterusan lah sampai bila2...ameen. Bila cakap pasal dah kahwin ni, harus lah kerja bertambah ye bulan pose ni...nak masak, nak bangun sahur,...uhhh cabaran betul ni. Dulu masa single, senang n simple je aku n mak berbuka, beli nasi ambeng 2 bungkus (bukan hari2 lah makan nasi ambang) kuih RM2.00, balik rumah letak tepi semua makanan, terus baring tunggu waktu berbuka, bila sahur pulak makan roti atau apa2 yang cepat dan kenyang, minum air n kurma, Zzzzzzz cepat2....nikmatnya time tu kan...Syukur gak laki aku balik selang sehari, ada gak masa-masa yang aku boleh bersantai :).. Isi rumah dah bertambah, mak, aku, adik (kerja di Muar), laki + anak2 (kadang2)...harus kena masak ni...baru berbaloi-baloi.

Azam Ramadhan
1. Bajet tahun ni nak jadikan Ramadhan lebih bermakna, harap aku dapat berlawan ngan nafsu sendiri untuk menambah amal ibadat di bulan mulia...inshaallah. *kata setan kena ikat kan so mmg kena lawan ngan nafsu sndiri la ni*
2. Nak berbelanja secara berhemah...x fikir sgt pasal raya
3. Pergi Terawih sehingga ke titisan darah yang terakhir, xmo sekerat jalan
4. Last but not least...kurangkan berat yang dah semakin menaik ni...

Orait, sempena kedatangan bulan Ramadhan ni, CS nak mohon ampun dan maaf sekiranya ada kesilapan samada yang tersengaja atau tidak...semoga kita menjadi insan yang lebih baik di Ramadhan kali ini.

Sekian ada nya.......

CikSally


No comments: