Wednesday, June 29, 2011

Motivasi Pagi

Assalamualaikum

Pagi ni nak citer pasal pelarasan untuk cas positif dan cas negatif pada diri. Tadi cik sally dengar motivasi pagi. Penceramah tu kata pagi adalah waktu paling kemuncak untuk kita mulakan hari baru dengan perkara-perkara positif BUKAN negatif supaya seharian kita lebih lancar.

Nak tau kalo nak selaraskan positif dan negatif dalam diri ni adalah 1:3. Contoh..kalo kita da lakukan @ fikir benda-benda negatif sekali so untuk seimbangkan balik kita kena cari 3 perkara positif untuk neutral kanbalik...juz imagine kalo kita ada 5 perkara so kena cari 15 perkara +ve.....boleh kerrr ekkkk...

Cik Sally dengor2 sambil kata ok..ok..pagi ni aku try tapi tup..tup sampai ofis da lakukan 2 perkara -ve....kebengangan
1. bengang kat sorang ni...da la rak buku dia bersepah-sepah, da kul 8 batang idung pon x nampak....las2 sampai kesudah x ada..
2. bengang kat student ni...da pintu masuk tu ada turnstyle..palang bernombor..ko tolak je la benda ala tu kalo nk masuk, ni x.. selit-selit kat tepi nk elakkan palang tu..ingat palang tu kalo tolak kena renjatan elektrik ke. jangan la wat benda2 yang bole mengundang negatif pada orang lain...

So skang ni cik sally kena cari 6 perkara positif kan kalo kebengangan ni kekal 2 sampai ke petang la...kalo x kena tambah lagi dan lagi...hehehe ada sesapa nk tolong carikan???

TAPI tu kata tuan penceramah...cik sally peduli hape kan...huhuhuhu

Sekian motivasi pagi ini. ceria-ceria selalu :D

1 comment:

Seorang Blogger said...

hahahahahah..

lawak la ceramah cik sally ni..