Thursday, July 19, 2012

KAU BUKAN LAWAN JUGA BUKAN KAWAN


Salam Ramadhan u oll....sempena kedatangan bulan yang mulia...aku cuba untuk memperbaiki diri tapi walau bulan itu mulia...kesakitan hati kadang-kadang x mampu untuk di tahan....ye..mari lah kita doa sama2 supaya dijauhkan dari malapetaka...yg mana kadang2 malapetaka yg datang dari manusia2 juga...mungkin itu lah dugaan yg tuhan beri untuk kita....Alhamdulillah...arini bukan nk bg resepi tapi nak bg puisi.....ermmmmm

~ BUKAN LAWAN...BUKAN KAWAN ~

'KAWAN'.... kau mengeluh tertekan.....terseksa...
Tapi kau tak pernah kira seksaan yang kau lemparkan padaku
Kau menghitung setiap dosa-dosaku padamu
Tapi kau terlupa membilang dosa-dosamu pada aku...pada orang...
Kau menghukum aku akan dipersoalkan di Padang Masyhar
Tapi kau lupa.....
'KAWAN'...dibelakang ku ini penuh luka-luka yang dalam
Hasil tikaman kau berkali-kali
Hasil tusukan kau bertahun tahun
Walau tanpa darah, walau tanpa parut
Sesungguhnya lidahmu maha tajam
Kata-katamu maha ngeri
Bisa memporak perandakan dunia
Bisa melunturkan silaturrahim
Aku tahu....
Kelemahanku....aku tak pandai
Bermulut manis untuk menabur racun
Sungguh aku tak tahu...
Tapi itu lah kekuatanmu....sungguh aku kagum
Tak apa lah 'KAWAN'
Aku sudah lelah dengan permainanmu ini
Aku semakin pasrah untuk ditikam lagi
Entah untuk kali keberapa...aku x pasti...aku sudah lupa
Yang benar...kau bukan LAWAN ku juga bukan KAWAN
Aku pasti....bukan aku sahaja yang akan dipersoalkan d Mahsyar
Tapi KITA!!!......KITA!!!! wahai 'KAWAN'
'KAU & AKU'

Sekian ada nya....

5 comments:

zieyyan said...

huhuhuhu...kak kenapa? :(

cik sally said...

Biasa la yan..selagi ati x berubh mana x dngki memanjang..huhu

cik sally said...

Biasa la yan..selagi ati x berubh mana x dngki memanjang..huhu

Seorang Blogger said...

nsap makcik baca puisi ni..
sempena ramadhan yang mulia ni, makcik nak minta maap dr cik sallly, kot2 tak sengaja dalam kita berkawan ni makcik melukakan ati cik sally..

selamat berpuasa ya

cik sally said...

Xd apa la makck..bukan mkck y melukakn ati ni.. Ay da ok da ;-)