Wednesday, August 1, 2012

CiCaK oooOOO cIcAk


Selalu org akan stori pasal binatang kesayangan dia tapi arini  cik sally nk stori pasal binatang kebencian dia...ermmm apa lagi kalo bukan si cicak durjana ni. Aku betol2 x faham nape la kereta aku asyik kena serang ngan binatang sekor ni.

Tau tak akibat kegelian yg melampau, cicak ni boleh mengundang bahaya pada pemandu2 berhemah cam aku...bila da nampak je muka dia atau ekor dia, aku pon da x keruan...adoiaiiiii shhhh..shhhhh main jauh2 boleh tak???? Kalo nak d bandingkan size cicak ngan aku mmg cicak tu akn cakap lah aku ni bukan lawan dia kuikuikui

Satu pagi tu time nak g kerja kan...dia parking cantik kat tingkap sebelah driver sambil wat muka comel yg x comel tu...bayangkan lah perasaan cik sally time tu, tuhan je la yg tau...sampai kat ofis nk punch da x bole sbb si cicak ni still je ada kat situ sampai aku kena kuar ikut pintu penumpang sebelah....ishhh apa ni x sopan betul da lah pakai kain hehehe....insiden ini berjaya diselesaikan oleh sorang staf...ngan machonye dia angkat cicak n hempas ke lantai....arghhhh puas ati aku :) Pastu bila dia jumpa aku dia tanya...za..ko takut cicak ke buaya? ngan konfidennya aku jawab "cicak ler...." kurang asam tol, kelemahan aku da dpt dihidu...

Malam semalam plak while nk bertolak ke Tangkak, tetiba terkedek kedek anak cicak yg da besar kuar dr dpn aku....x ke hantu tu namanya sampai aku kena brek emegency dpn rumah jiran India aku...India ni da terjengah-jengah ingat ada org nk samun rumah dia kot bila tgk ada keta yg x dikenali paking baik btol2 dpn gate....dkat 15 minit gak la aku cuba halau n dia x kuar tp masuk bawah mana ntah....time tu aku rs nk tinggal keta kat situ je tp memalam bas xde plak kan.....akibat segan kat aci td aku pon truskan jalan sambil doa x putus....Alhamdulillah selamat sampai destinasi malam tu

Sehingga n3 ini ditulis pon...cicak tu masih menginap lagi kat pelosok mana ntah dlm keta aku wat aku rs x tenang....selagi x nampak btg idung dia kuar mmg aku x tenang...aku da ridsect kan moga2 dia mabuk n kuar dr persembunyian tp hampa.....rs2 nya petang ni aku akn tinggalkan keta di ofis n balik tumpang kawan sehingga cicak tu ditemui mati bergelimpangan......

Ok la cik sally akhiri n3 kali ni ngan pertanyaan...knp ada binatang bernama CICAK kat dunia ni kan....huhuhu

Sekian ada nya....

5 comments:

Mrs Velentine said...

lah takut cicak rupanye..hehe

Dunia familyku said...

aku kan gase bkn takut tapi geli,,tol x

cik sally said...

mrs velentine...uishhhh mesti huhuhu

Dunia Family ku...2 2 pon sama da geli jd takot lak...

Seorang Blogger said...

Makcik tumpang gelak jer, errr mkcik tahu x patut gelak tp reaksi cik sally eberitaim bertemu cicak sgt dramatik. . Ermmmmm mkcik plg nyampah time dia ketawa, mcm eksen sesangat bunyinya

cik sally said...

makcik ko gelakkan aku kan da kena kat ko plak hehe...bila dia ketawa rs cam nk bunuh je tp x berani khennn hehe