Wednesday, August 29, 2012

Bonjrot @Kenduri


Bonjrot tu apa?? Bonjrot tu macam sejenis makanan hehehe...xde la aku tipu je tp ada kaitan dengan makanan la...org Jawa kalo x tau mmg tipu la kan...sbb aku yg x jawa pon tau...kat johor biasa bonjrot2 ni time kenduri *betul ke aku spell bonjrot tu*

Bonjrot tu sebenarnya juga dipanggil berkat atau bungkus2 an makanan yg kita dapat bila g umah kenduri. Semalam kami dijemput ke kenduri umah pakcik aku, disebab aku tersangat la kerek...maka aku pon x pegi derrr....sbb aku kalo da balik kerja xde pasal lah nk pegi tempat yg sama jalan ngan aku pegi kerja tadi....no way okeyyy...no way...nampak x kekerekan aku hehehe....i ada reason okey...raya aritu da pegi....berkira sangat ni kan :)

Maka...mak cik sally pon pegi dengan bertumpangkan cousin aku...dalam kata x pegi tu aku masih berharap kalo2 ada berkat yang dikirim kan, ada hati nk suh org ingat kita yg kerek ni ekkk...cik sally bajet2 nasi beriani @ nasi tomato...waduhhhh sedap ni kalo dapat makan sekali lg malam ni walaupun aku tau aku tgh kenyang....aiiii nafsu...nafsu

Bila my mak ketuk2 pintu...wahhh hati da berbunga-bunga ni bukak pintu....mata terus ke tangan tgk kalo ada apa2 bungkusan....mmg ada tp mak aku cpt2 cakap ni ada jambu ni org bagi....masa tu rasa kecewa sangat la ati ni...mmg terserlah kat muka x kepuasan hati...dah la balik lambat huhuhu, setakat jambu aku pon boleh beli

Last2 tuk ilangkan kekecewaan..aku terus g dapur...amik sayur pisang masak lemak n makan ngan xde perasaannya...pd hal bukan nk makan sgt pon sayur tu, kalo x makan pon x pe sbb bukan lapar mana pun, wat tambah kolestrol je hehe...mak aku pulak sibuk cerita pasal nasi tomato sedap yg dia makan...korang rasa patut ke??? Ini lah balasan tuk aku gaknya yg x nk join g kenduri tadi huhuhu

Fikir positif...bgs lah x makan nasi malam2...kalo x mau tambah sekilo dua lagi berat ni

Sekian ada nya....

3 comments:

Mrs Velentine said...

cik liza ni no hp pemandu yang akan bawa cik liza ke kundasang 0198828839(marzuni)

Mrs Velentine said...

cik liza ni no hp pemandu yang akan bawa cik liza ke kundasang 0198828839(marzuni)

cik sally said...

orait su..tqvm