Tuesday, January 22, 2013

Politik dan PRU13

~ Assalamualaikum ~

Pada aku..politik mmg cukup menyesakkan fikiran...menghuru harakan keadaan dan menyakitkan hati, limpa n ginjal...Kalo boleh..aku mmg x suka nak cakap pasal politik sbb aku x nak emo, x nak gaduh n x nak sakit hati.

Sekarang kalau bukak fb..kuar macam2, paper n TV ko toksah cerita la, macam2 isu ada...satu je pertanyaan aku...derang ni x penat ke???? yang baca news tu lagi x penat ke bc benda yang sama ngan memek muka yg cam hampeh tahap dewa la..oopppsss lupa tu dah keje derang kan..huhhhh sedangkan aku pon x berani nak on TV bila pukul 8.00 malam...hahaha, da macam citer hantu nak kuar je tahap x berani aku tu.

Aku cuma nak hidup dalam aman je n x suka nk dengar gaduh sana sini sbb bg aku hidup ni sementara je, kalo nak gaduh ngan kawan, adik beradik pasal cerita politik ni mmg x sudah lah...tapi kalo x berpolitik manakan nk dapat pemimpinnya...betol la tu.

Cuma harapan aku biar PM umumkan PRU13 ni cepat2 diadakan biar lenyap semua isu, biar padam semua kisah marah2 manusia, biar sejuk kembali bumi Malaysia ni....biar apa lagi ekk???? haaa biar ilang segala sakit jantung n hati cik sally kuikuikui.

Aku pilih parti mana nanti ek??? syhhhhhhhhh korang mesti x tau punya sbb kat fb tu apa je yg aku tak 'LIKE' TGNA ada, Tok Jib ada, Nurul Izzah ada, Dr M ada....semua aku LIKE tau....sbb derang ni idola aku dlm hal yg berbeza beza.....

~ Nurul Izzah aku suka tgk keberanian dia w/p dia masih muda 
  *teringin nk jadi cam dia sebenarnya*
~ Dr. M aku kagum dengan idea n pandangan kedepan dalam membangunkan Malaysia
~ TGNA aku kagum dengan kesederhanaan dia menjalani kehidupan w/p seorang MB
~ Tok Jib aku kagum dengan kemurahan hatinya... *bonus, bonus, bonus* kuikuikui 

Masing2 ada kelebihan tersendiri..yg kekurangan pun mungkin banyak kot da nama pemimpin..mana ada perfect beb cuma kita nak cari yg paling perfect antara yang tak perfect tu...aku pilih MELAYU dan ISLAM, itu kriteria utama aku...sonang kan aku ;p yg lain2 tu kita tungguuuuu PRU13 nanti.

Sekian ada nya....

Cik Sally







No comments: