Thursday, March 14, 2013

Pak Nam

~ Assalamualaikum ~

Pagi-pagi nak cerita pasal Pak Nam, apa kah pak nam tu, ermmm susah nak explain tapi kalo tengok tu tau la orang tu pak nam ke x..asal maknanya dari perkataan Kak Nam tapi tu untuk perempuan, yang lelaki kita panggil Pak Nam (bg yang tua-tua) dan Bang Nam (bagi yang muda sket)...sukati korang la nak guna ganti nama yg mana bergantung pada kesesuaian tp NAM tu jgn ubah. senang cerita kak nam ni cam kepoh2, memandai2, mengatur hal orang, kalo dalam majlis apa dia lah yg plg nampak sibuk...camtu lah lebih kurang kalo CS x silap.

Sebuah Coretan Untuk Kau Yang Bergelar Pak Nam

Ada seorang tua...pakcik
aku panggil Pak Nam...sebab apa?
Sebab dia suka tahu cerita peribadi dari hal kerja
walaupon waktu itu di kantorrrrr ye pak
wujud rupanya lelaki spesies ini ye...
mana mungkin tidak
dah namanya manusia kan
x kira lelaki ke pompuan

Selain seorang Pak Nam...
Dia juga suka propa...drama...
ketahuilah pakcik sungguh aku meluat tgk lakonan pakcik
dalam banyak babak...dalam banyak siri
huhhhhhh mengeluh aku sekejap
ntah ek...cam x profesional je lagaknya
Dulu pakcik harus jadi wartawan hiburan
Cam Zubir Pancaindera...cam Gayah Gebu metro
Baru selari ngan minat pakcik
Tapi pakcik salah amik course
Soooo..di kantor ini lah pakcik cuba apply kan minat pakcik
Dalam bidang kewartawanan...dalam bidang kulinari

Silap tu pakcik...
Sekalipun pakcik nak jadi 2 benda tu
Kena tunjukkan ke profesionalan pakcik
Imej kampung tu buang jauh2
Supaya x nampak ke pak nam an pakcik
Lagi x pro bila pakcik suka pilih bulu..
Apakah itu...omg..ini bukan mencarut
Pakcik suka bulu yang panjang ke bulu yg pendek..
Kalo yg sebulu...
Semua baik...semua bagus...semua tip top..semua star bg pakcik
Kalo yg x sebulu...pandang sebelah mata pun pakcik x nak
Hakikatnya pakcik banyak wat silap...
Belum baik di mata aku
Walaupun baik di mata banyak orang
Sebab pakcik banyak pandang pada tingginya pangkat orang
Pada banyaknya harta orang, pada rupawannya sesorang itu
Hakikatnya hidup ni kan ada macam2 orang
Kadang2 cakap2 pakcik membongkak diri
Kadang2 tanpa sedar kata2 pakcik menghiris hati yang mendengar
Tanpa sedar, tanpa niat....kadang2 dengan sedar juga

Come on pakcik....listen..listen..listen
Jd realistik dalam dunia
Dalam kehidupan...yg kehidupan kita semua x sama
Kalo sama senang la kita...
Celik kan mata dan mata hati...
Sbb pakcik bukan muda lagi
Bukan kah waktu ini pakcik sudah pulang ke rumah...
Rehat sama family...dekat dengan Allah
Semoga pakcik x jadi PAK NAM lagi
Semoga pakcik x memandang hina pada orang
Semoga pakcik banyak muhasabah diri
Semoga pakcik x menceceh syok sendiri
Semoga...semoga...semoga pakcik sedar diri
Aku doakan dari kejauhan...insyaallah

~ Sekian ada nya...........

Ciksally















4 comments:

Mrs Velentine said...

siapa pak nam tue

cik sally said...

sesiapan pon bisa jadi pak nam sue ;p

Batu Adventure said...

nice day:)
saya adalah saya hari ini karena pilihan-pilihan
yang saya kemarin..


bagi-bagi motivasi yaa.. :)


http://wisataoutboundmalang.com/

Anonymous said...

baru tau pak nam tu ape...tq