Tuesday, August 24, 2010

aL-KeSAh R.a.y.A....

Salam

Nampaknye raya da semakin hampir so korang da sedia mental n fizikal ke nk raya hehe...apa mkna raya bila umur da semakin meningkat yer..rs cam biasa2 je, selain dr berkumpul, makan2 n ziarah menziarahi & selain dr penat masak memasak, apa yg bole wat aku teruja utk menyambut raya??? mungkin kalo dapat duit raya kot.....mesti best kan..iteww zaman sudah berlalu maaa...yg penting budak2 heppi nk pakai baju, kasut raya...aku??? xde baju raya pon x kesah...kononnyer la tp las2 kesah gak hihihi

Bila raya gak, mesti ada soalan2 yg x relevan ngan ari raya aku kena jwb...ni pat paling aku nyampah...wajar ke aku naik angin @ bg jwpn laser sdg kan tu la time sekali sekala nk jumpa sedara mara...tp diorang ni kalo aku x bengang sok2 dia akn tya benda yg sama gak...so aku rs WAJAR aku bg jwpn yg laser utk sekian kalinyer...setiap kali jumpa... tu gak la soalannyer...x de idea la diorang ni...tp x semua la ada la bbrapa org jek yg x nk matang2. Berikut aku sertakan soalan2 yang x bape nak relevan utk musim perayaan, keramaian (x kira la kenduri ke, org mati ker) :-
1. Ko sorang je yang tak kawin lagi kan?..mangkuk tol org ni, bila aku wat muka kerek kang ckp sombong lak tp aku tpksa wat muka kerek taww (soalan ni aku dpat ms makcik meninggal aritu)..tya la kat aku td ko da bc yasin ke?? bape kali?? yg ni sesuai kan kan..hehehe JAWAPAN AKU : OK JERRR...APA MASALAH

2. Bila lagi eh ko nk kawin (yg ni biasa)...wei selagi aku x bg kad jemputan tu toksah la keep askin me coz i xde jwpn 4 dat, pasni aku nk jawab..aku nk kawin ngan laki ko bole??

3. Kak ejak da ada pakwe..(yg ni soalan bg kat bdk2 suka la diorang jwb...aku ada pkwe ke x biar la rasia hehehe) JAWAPAN AKU : TAK SESUAI LAGI LA TYA SOALAN TU, TAK RELEVAN LANGSUNG

4. Ni da bape bendul langkah ni..da berbendul bendul (yg ni paling kuang ajor la, dr org yang IQ rendah) time raya gak...JAWAPAN AKU (DLM ATI JE) : kalo setakat muka cam ko mmg aku x nk kawin sampai mati pon...muka ko pon da cam bendul aku tgk...huhuhu

Aku bkn emo, seyesly aku x kesah sket pon pasal aku x kawin, xde sket pon...sbb aku hepi gak cuma yg aku kesah soalan2 korang yg x kena tempat tu dan sbb aku xde jwpn dia...susah taw kalo korang kat tempat aku..aku nk wat muka apa ek ms org tya...muka bengang, sengeh cam kerang busuk @ muka seposen, kalo kwn baik, rapat n biasa tu aku btol x kesah nk jwp, ni org yg kita jpa kaddang kaddang....wat cool la kan lg bgs...

ORG2 KAT LUOR SANA KENA LA PK TTG SENSITIVITI SESUATU PERKARA TU...MUNGKIN ADA ORG LAIN X KESAH TP AKU GERENTI DIORANG TTP X SELESA NGAN SOALAN2 CENGGITU :D

ok..bubye

1 comment:

takbest said...

aku paling suka tang raye: pagi tu tetiba bole makan.. mcm pelik gase dia tp sonok n ala-ala x caye sebab berjaya pose sebulan.. hehe mcm cukup ehh..

tang ms org mati tu, kalo makcik tu ckp "ko bila pulak?" ko balikkan kat dia plak "suma kwn2 mcik da mati, pasni makcik la plak ehh" bior sedor sket hehe