Thursday, March 10, 2011

COTI SEKOLAH DATANG LAGI....

Salam...

Ada kaitan ngan aku ke coti sekolah ni....mmg xde lngsg samada yg idup @ yg mati, nk kata ckgu bukan ckgu, nk kata ada ank sekolah pon xde, apa lagi kalo aku yg bersekolah, mmg jauh panggang dr api la, zaman yg da lama aku tinggalkan, zaman yg aku selalu dok kira ari nk cuti sampai ari sabtu ahad pon aku pangkah kat kalendar, punyala nk kurangkan ari bersekolah....tu x termasuk aku ponteng sndiri + demam lagi...hahaha...melampau lampau tahap kemalasan aku kan, adik beradik yg lain ok jer..rajin2 g sekolah..aku sorang je ni *anak2 jgn tiru aksi ini okeyy*

Ada 1 taun tu, x silap aku la kan form 2..aku nyer coti da terlebey lebey...kalo dikira zaman keje ni da setarap ngan org cuti keguguran la...lom smpai tahap org cuti bersalin 3 bulan pon..kira ok la tu kan hehehe...bila time amik report card, abg sulong pon dtg sekolah ganti kan mak bapak aku...saje je suh abg aku amik...kengkonon abg aku ensem...bangga giler la dia bila kwn2 aku kata dia ensem, sekolah pompuan beb...lelaki mana dtg pon diorg suker..agaknye la hehe..abg aku pon hampir2 rabak suar dia tp bila time jumpa ckgu...ckgu kelas tya pasal cuti aku yg byk bla..bla..bla... n dia kena jawab la ngan machonye..mesti dia nyosal dtg gaknye n da ttu gak nyosal ada adik cam aku huhuhu...ilang keenseman dia jap hakhakhak

Pas tu ari2 mendatang aku x penah berubah gak...ckgu ajar kat sekolah aku belajar kat rumah...ok apeee..ok ker??? X sangka bila keje aku rajin la jugak dtg opis x menimbulkan masalah pd org..agaknyer laaa kan 

Bestkan ckgu2 ni...da 2 3 bulan keje..cuti panjang..seminggu pon kira panjang la, kita ni nk amik coti..kena jpa pengarah..ltak surat sokongan..bg alsan lg sbb musabab nk coti w.p xde alasan konkrit pon...hallamak nk2 bila teringat bos kata coti bukan hak mutlak...cetttt potong stim tol. 

tu pon cikgi cikgi kat donia ni selalu cakap diorg la org yg paling penat...byk keje...komplen sana..komplen sini...dia la kerani..dia la ckgu..dia lah kuli *nk menguatkan lagi payah nye keje diorang* cik sally cakap berdasarkan pengalaman sekeliling...dlm family pon gamai ckgu...apa nk cakap...diorg ni kalo cakap dia je menang so kita layan kan aje la w.p dlm ati rs nk bengang....ada kaitan ker???? hehehe agk2 pasni kena baling batu x ngan ckgu2 kat donia ni :) maap yer...terlebey sudah...

"SELAMAT CUTI SEKOLAH"

2 comments:

~Fara~ said...

btul la kak.. xbek kan bising2, nnti xdapat pahala.. jadi cikgu kan kerja murni.. hehehe.. lau de cikgu cikgi yg bising2 wat kerja kerani, suh dia jadi kerani 1 ari pun dah cukup, camne nak layan kerenah sume cikgu cikgi, dengan guru besar, ibubapa, x menang tgn.. haa.. mau botak kpale diorang.. yg penting kerja mau ikhlas, xde kerja yg senang.. lau nak senang, xyah kerja.. duk umah diam2..

ejak said...

yup btol fara...memasing org ada keje nye, cuma kdg2 derang ni ingt dia jek yg bz n penat...x caya??? tgk kan aje lah huhuhu