Tuesday, October 11, 2011

NOW...AKU NAK SLUMBERRR JE...

~ Assalamualaikum ~

Cuaca kat luar tu mendung n ujan je dr pg semalam..ini lah dugaannya setiap kali nk pegi makan nasi lemak kat pakcik syg huhuhu tapi apa-apa pon nasi lemak + paru + telur + sotong da setel setelah mengidam dr mgu lepas...ni mengidam yg x kan beranak beranak punyer. hahaha...ok la kita tglkan dulu citer pasal nasi lemak tadi....cik sally nk stori pasal lain plak

Dalam hidup ni sebenarnya kita banyak fikir untuk puas kan hati org sekelilingkan, kita selalu fikir apa yg org akan cakap ttg kita bila kita wat sesuatu. padahal benda yg kita buat tu xde la mana salahnya pon tp dimata org cam ia tu masalah yg sgt besar...ye la kawan2...adik beradik...mak bapak...jiran2...sedara mara yg sgt2 concern pasal kehidupan kita even umor ni da tahap wanita matang yang tau fikir baik dan buruknye *kekadang x tau gak hehehe*

Cik Sally berpandangan camni jela...bila org amik tau n berat hal kita maknanya dia sayang kat kita tp da tahap skang ni rs da bosan untuk idup tertakut takut, fikir apa org fikir ttg kita dan yg plg teruk takut bila org wat pandang slek n x nak tegur pon ada...seme tu i da hadap n da mula muak n mual. benda2 ni wat kita lagi stress sbb kita nk puas kan hati semua orang tapi dengan sewenang-wenangnye meminggirkan perasaan kita. Rela ni demi semua..kita abaikan perasaan kita semata-mata ~ kita x nk org pinggirkan kita ~ itu la pengorbanan

Perjalanan hidup setiap insan tu berbeza beza...bukan semua orang dalam dunia ni hadapi masalah dan laluan yang sama untuk capai sesuatu so kdg2 kita x bole nk letakkan situasi seseorang tu sama ngan situasai kita so cik sally akan STOP dr fikir kan apa kata orang sekeliling ttg kita...kita x kan melangkah jauh kalo hidup dalam igauan kata-kata manusia....ngeriiiiii beb

Sekian ada nya....

2 comments:

zieyyan said...

yes saya setuju sgt x perlu nak menjaga sgt hati org2 ni semua.... ;),kak sekarang dah boleh makan kat luar ke waktu keje???

ejak said...

mana bole yan..undang2 masih berkuatkuasa...dtg awal la yan bru pegi hehehe