Wednesday, March 14, 2012

Solat

~ Assalamualaikum ~

Hujan pagi2 ni btol2 buat cik sally semangat nk g keje lps 2 ari bercuti : (...semangat sgt la kan. 2 ari g kinik bawak mak...g urut bawak mak...macam2 sakit kalo da tua kan..sian dia...

Datang2 keje ada satu artikel kat atas meje "Memperoleh Kerja Yang Berkat" diberi oleh encik bos kepada semua staff dia...bgs artikel ni...adusssss cam terkena sebijik

Cik Sally tertarik dengan isi di dalam kotak kecil yg bertajuk 'Bagaimana menjadikan kerja satu ibadah'. Salah satu drnya adalah TIDAK MENINGGALAKAN PERKARA ASAS YANG LEBIH PENTING SEPERTI SOLAT WAJIB DAN TAAT KEPADA IBU BAPA.

Ye solat tu wajib n tiang agama, jangan jadikan kerja sbg alasan untuk kita tak solat...opis selesa, kerja x mendesak sangat, tempat solat disediakan pun besar jugak...majikan melayu yang beragama islam TAPI nape susah sgt kita nk jalankan suruhan yg 5 minit tu (kalo speed laju la hehehe)..betul2 x ada halangan langsung tapi masih susah nak buat...

So kita yg tengok ni nak wat apa...nak tegur??? kang kecik ati,  x tegur??? salah pulak tapi cik sally harap mereka ni ada mak bapak n ada laki ada bini so biar la org2 tersayang yg membimbing....kita pun x sempurna tapi kalo bole solat tu jgn tinggal.

Cik Sally akhiri n3 kali ini dengan ucapan "kalo kita ingat waktu makan setiap hari , kita pun kena ingat waktu solat sbb itu lah makanan rohani kita."

Sekian adanya....

4 comments:

~Fara~ said...

gud entry kak.. =)

ejak said...

tq fara :)

Dunia familyku said...

ada ke gang yg x solat tu...

ejak said...

ada kaitan ngan yg idup tp xde kaitan ngan yg da mati ;p..its a general n3