Tuesday, May 10, 2011

BATUK..Uhukkk..uhukkk

Salam

Rasa da nak sebulan gak batuk, sakit tekak,  suara x ada...abih caner??? Faktor ini telah menyumbang kepada merudum nye mud minggu ini. Bila batuk da berpanjangan..tido pon terganggu...makan pon terganggu * tp x kurus gak* and batuk2 gak wat aku sakit pala...sakit dada....sakit limpa n ati... :(

Kalo cakap pasal ubat batuk toksah citer lah..cap kelapa laut, wood, bena expectorant...strepsil, ubat klinik punya...seme da telan tau...tapi lom mau baik...nway thanks to pakcik yg bersusah susah belikan ubat batuk n ubat demam, really appreciate it...so ada petua bagus tak nak ilangkan batuk ni *uhukkk..uhukkk* sambil batuk2 ni menulis blog. betapa gigihnya aku kan hehehe

Baru sakit sket da nak mengeluh...lom lg Allah uji yang berat2...ermmm...ucapkan Alhamdulillah je la kan...Insyaallah x lama lagi baik la tu *uhukkk...uhukkkk* batuk lagi. Ok la baik stop sebelum blog ni kena virus batuk aku...

byeeeee

4 comments:

Seorang Blogger said...

makcik.. kesian ko... aku takde petua.. sebab kadang2 batuk macam nak mati sampai semua orang ketakutan, tetiba baik sendiri jer... cuma elakkan sejuk, udara mahupun minuman.. elakkan makan makanan berminyak dan berabuk [cam kelapa ker, biskut kot apalah2 yang habuknya boleh buat dada geli tu] pastu minum air banyak-banyak
aku doakan ko cepat2 baik ;-)

ejak said...

thanks makcik...pala da sakit sbb urat2 tegang ms batuk :)

naz said...

Hi, blog hopping and terjmpa your blog, anyway, demam n batuk memang tngh menular sekarang nie, cuaca kot, lebihkan air,kurangkan ais.

Hope you will get well soon.

ejak said...

naz..thanks

yup btol saranan u tu..smlm try ubat batuk cap kelapa laut..btol2 mujarab :)