Friday, May 6, 2011

ANAK LELAKI

Salam Jumaat

Semoga hari Jumaat mebawa ketenangan dan kegembiraan dalam hidup kan...Insyaallah. dah 2..3..ari ni asik dengor citer pasal mak bapak je kat TV...pg ada ustaz ceramah... tp dengar cam tu je la sambil2 bersiap nk g keje...semalam ustazah bahiyah pun stori pasal pengorbanan ibu *bajet baik tengok semanis kurma, sebenarnye kdg2 x suka sbb cam membebel dan membebel..hehe*. Rupanye bulan Mei ni da nak hari ibu...alamak x penah celebrate la..mana nak tau....anak derhaka tau!!!!

Tadi tetiba ustaz tu cakap "esok kita tengok pulak tanggungjawab ANAK LELAKI pada kedua ibubapa"
Cik Sally respon la cakap anak lelaki ni lg besor tanggungjawab dia...tetiba misz Nina bersuara beking ANAK LELAKI dia...aku cakap tu je...mak aiiii knp mak2 ni x bole disentuh kalo cakap pasal ANAK LELAKI dia...tu pasal lelaki2 zaman skang banyak je yang menepek kat pompuan...seme nk bergantung pada perempuan sbb derang ni da banyak LEMAK yang di bagi oleh kebanyakan mak2. Dari pengamatan aku...Anak perempuan skang seme kena berdikari...wat tu wat ni sendiri...TAPI mak cik sally mmg samarata cuma kecenderungan dia pada ANAK LELAKI tu kdg2 npk ketara...hanya org da jadi mak je yang paham kot....:)

Sempena hari ibu ni SELAMAT HARI IBU dengan ucapan wahai ibu2 didik la ANAK LELAKI jadi lebih bertanggungjawab pada diri sendiri, keluarga dan persekitaran even pada pinggan yang digunakan untuk makan tu...ajar lah mereka melakukan kerja2 di rumah bukan duk terlentang depan TV tunggu orang perempuan masak..pastu makan n tinggalkan pinggan atas meja cuma bawak tangan je untuk dibasuh di sinki....x sukeee okeyyyy

Ni bukan memperjuangkan hak kaum wanita atau menuntut hak sama rata....hehehe....ni emosi anda di pagi Jumaat. Sekian dan kesian...

5 comments:

~Fara~ said...

Btul tu kak.. lelaki spatutnya dibiasakan wat kerja umah..

Yelah kot, dah jadi ibu baru paham kot..

Papepun kena la didik dari kecik, dah besar baru nak nasihat, buang karen jek..

ejak said...

tu arr fara skang laki pompuan keje so kat umah keje kena wat sesama kan hehehe

zieyyan said...

betul tu cik sally cik yan sokong 200% hehehehe....kdg2 geram gak ...

ejak said...

mungkin disbb kan spesies ni da berkurangan dalam family...tu yg kena jga ati ank lelaki..agknye la kan hehe

Seorang Blogger said...

Slmt Hari Ibu, Cik Sally ;-)