Friday, November 18, 2011

PERCAYA

~ Assalamualaikum ~

Selamat hari Jumaat yang bahagia...nk story citer sejarah lagi...kesah percaya kat orang yang x dikenali...kesah ni berlaku antara 1999-2001 la kot...x bape nk ingt psl date2 yg x bape penting ni. Antara tahun2 berikut selalu la berulang alik dr Shah Alam ke Muor...naik bas lak kat Pudu...bila da g Pudu tu perkara yang cik sally x lupa selain dr beli tiket bas ialah beli buah asam/mangga yang dipotong panjang2...pastu makan ngan asam serbuk, rangup rangup gitu..pastu cucuk ngan lidi sebatang...biasa kalo da lahap n rakus sgt cik sally pakai tangan je...lidi2 ni buang masa je kan...hehehe

Bila da selalu ulang alik kat Pudu tu, satu ari tgh duduk2 tgu time nak naik bas...sementara nk sedut asap bas kat bwh tu lepak la kat atas dulu...ada la sorang amoi ni tegur2 beramah mesra...Sabahan upanya..bla...bla...bla dipendekkan stori dia tgu kawan @ sedara dr melaka nk dtg amik tp x dtg....ms tu cik sally mmg sgt jujur orgnya..naif sgt...tetiba rs simpati lak pk kan minah ni kang kena tido kat pudu la bahaya la kan...last2 lg 10 minit bas nk gerak tanpa pikir panjang trus ajak dia ikut balik Muor kebetulan tiket pon ada stok lg...so aku balik ngan kwn baru yg pakai skirt pendek n non muslim tu...adoiiii dalam ati ter pk gak dia ni msti keje GRO kot...maka malam tu cik sally tdo setilam ngan org yang x dikenali siap citer psl udang kat sabah lagi n siap dia nk belikan nnti, sampai skang mata udang pon aku x dpt huhuhu

Dia dok 2 3 ari gak la sementara dia kol sedara dia yg kat Melaka, x tau la sedara ke apa...kompius i..u...bahaya kan bwk org yg x kenal...aku ter pk gak..kot2 la dia ni mak ayam ke...jahat ke...jual dadah ke...x ke aku jd mangsanya...ishhhh atau mungkin mmg dia org baik yang dalam kesusahan...tu arr skang aku da berhati hati...bukan setakat x percaya kat org yg x knal...yang kenal pon kdg2 aku x percaya...da gitu plak???? Pesanan dr penaja jgn wat cam yg aku wat tu..bahaya!!!! Niat kita baik...Allah jauhkan dr yang x baik..Insyaallah

Sekian adanya....

2 comments:

Seorang Blogger said...

gila naif makcik!!! sampai bwk balik umah.. seb bek org tu pun bek jgk.. betullah jgk tindakan cik sally, kdg2 kita x boleh terlalu prejudis, mungkin org tu betul2 kesusahan dan dan kalau niat kita baik insyaallah balasan yg baik utk kita..

kellasssssssss cik sally

ejak said...

hahaha ms tu x ingt apa tp da lps2 tu rs cam nyosal lak :)