Wednesday, December 7, 2011

RINDU

~ Assalamualaikum ~

Rindu pada yang tiada...apa maknanya. Td ptg balik keja..lalu dpn kawasan Pasar Malam. Tetiba aku jadi sebak n sedih. Tak tau knp...tetiba...sedih...sayu...hiba sampai bergenang air mata.

Pasar Malam ni wat aku teringat peristiwa 10...15 tahun dulu. time tu ABAH aku sihat lagi..bole bwk motor...bila time ari senin @ selasa selalu naik motor ngan mak utk cari brg2 dapur samada PM di Stadium @ Sg Abong, Muar.

Dekat2 nk magrib n kadang2 da magrib pon, balik la mak n abah bwk barang...semestinya mereka ada bwk mee grg PM @ tahu lembik @ kueh mueh....time ni berebut rebut la kitorang....bkn nk tlg angkat barang...tolong cari bungkusan makanan je...w/p kdg2 beli x banyak tp jamah menjamah tu yg membawa keberkatan.

Serius...aku rindu kat ABAH arini...tulis blog pon sambil nangis...tgh aku amik mood sedey menjiwai watak teteiba.....bunyi hp yg nyaring mematikan mood sedey aku...huhhhhhh tp serius kalo la waktu itu boleh dikembalikan, aku ingin sekali lagi menatap wajah lelaki bernama ABD HAMID @ SALLEH BIN OMAR

Al-fatihah untuk ABAH tersayang...

6 comments:

Anonymous said...

:'(
perit kan rindu pd yg dah takde nih. tambah pulak insan yg kite syg. makin lama makin kuat rindu kat mak aku..
al-fatihah pd insan2 istimewa yg pergi mendahului..
~jaiy~

Seorang Blogger said...

alfatihah...

aku ingat aku pnah sekali jumpa arwah bapak cik sally

ejak said...

huhuhu sedey la..jaiy smoga mereka dicucuri rahmatNya

Makcik..ye kat umah lama aku tu kan...umah tu la aku terbayang bapak aku balik dr PM

Dunia familyku said...

Al Fatihah untuk ABAH Sally, aku pon penah beberapa kali jumpa ABAH si Sally ni pestaim masa hari raya tahun 2002 aku rasa, anak bujang aku siap dok bwh meja lagi..Nak blik ABAH Sally bagi ank2 aku duit raya, w/pon Cik Sally da bagi...

Dunia familyku said...
This comment has been removed by the author.
Ms Velentine said...

al-fatihah....