Thursday, January 13, 2011

Murung @ Hepi....Pilihan di tangan anda :D

Apa kah kegembiraan bg seseorang??...knp ada org dilahirkan happy selalu.....ada yg murung memanjang, ada yang berubah ubah. Sebenarnya semakin dewasa seseorang itu maka masalah hidup semakin menimbun...bila x terpikul...tiada lagi kegembiraan melainkan murung menguasai. Macamana kita sebagai individu bertanggungjawab untuk meng hepi kan keadaan terutamanya diri sendiri supaya kita x selalu stress kerana bila stress macam2 penyakit akn hinggap *pesal aku skema arini*.....dan kesihatan pon semakin merudum....apa anda buat bila anda sedey...kecewa...stress...tak kesah lah dengan masalah cinta, kewangan @ persekitaran......

  • Menangis??? mungkin akan lega tapi ada kah setiap masa kita perlu menangis....cuba kurangkan yg ini.....

  • Berkongsi cerita pula bagaimana?? Bole tapi pastikan kawan atau adik beradik yg memahami...kalo x kita makin kusut bila dipersalahkan. Pilihan   A. Emak    B. Adik Beradik   C. Kawan   D. Boipren
          Saya pilih C. untuk masalah cinta n boipren yang ini kerana kawanku begitu
          memahami
          Saya pilih B & D. untuk masalah kewangan kerana diriku begitu berharga dan
          Saya Pilih A. untuk masalah resepi...lain2 x boleh huhuhu so...wat la pilihan bijak bg setiap kategori   
          masalah anda

  • Mencipta hobi dan kesibukan??? shopping adalah terapi yg sgt bgs tp stress akn bertambah selepas itu *sila semak baki kewangan anda*. Saya pilih Zzzzzz....aman dan selamat
  • Melancong @ mengembara berseorangan??? mungkin bg sesetengah orang mereka suka melakukan xtvt ini. Boleh jugak asal kamu hepi n bahagia tp bg saya xtvt ini sgt2 lah membosan kan bila pergi sorang2.....nk cakap ngan sape? makan sensorang nnti? arghhhhhhh mungkin tidak.Saya pilih mengembara berkumpulan *da biasalah adikberadik gamai*
  • Makanan Rohani??? ye.. isilah hati dengan amalan2 yg boleh memberi ketenangan, beristighfar setiap masa, muhasabah diri, bacalah Al-Quran w/p sebaris ayat sehari, berzikir dan selawat serta amalan ayat2 terpilih. Insyaallah diri bertambah tenang. diri tak tenang & kusut kalau byk berbuat dosa, itu yg sy rs tp kita ni manusia yg imannya sekejap kuat sekejap lemah *tak konsisten*...so didik lah hati ke arah kebaikan. ingatan buat cik sally jugakkkk
Semoga Allah sentiasa memberi hidayah kepada kita...dan semoga pengakhiran hayat kita dalam keadaan baik (husnul khatimah)....aminnnnn

3 comments:

takbest said...

ala-ala majalah remaja nyer nasihat plak kweng kweng kweng

Marina Monroe said...

Salam ziarah, itulah perjalanan hidup yang dah di tentukan Allah..

ejak said...

takbest...sekali sekala aku meremajakan kau..hehe

marina monroe...hii salam..kita cuba jd baik dr hari kehari..aminn